Hardly an Angel

Til slutt ble navnet Hardly an Angel. Selv om jeg kalte ham “Englebarnet”, passet det vel egentlig ikke så godt…. Hadde 4-5 navn jeg vurderte, men ba om hjelp fra medlemmene på facebook for kanskje få en åpenbaring som sa Pang! Det skjedde ikke, men jeg ble etter hvert mer og mer klar over hva som var riktig å kalle ham. Da jeg ubevisst brukte “Hardly “  da jeg ropte på ham, var det klart. Setter pris på de mer enn 250 forslagene jeg fikk, noen var skrekkelige, noen ikke så bra, men svært mange var gode, mange av de beste dessverre allerede opptatt. Det hjelper godt på å få en slik gjennomgang med alternativer, så tusen takk! Må ikke misforstås, han er kanskje ingen engel, men likevel langt fra noen djevel!

Hardly er en stor, flott, elegant og karismatisk hingst som står fint på beina. Han er forholdsvis lettbygd, er lett å handtere og har ingen hingstenykker, i alle fall ikke foreløpig. Traver med skikkelig driv i steget. Hardly og kompisene hans har drevet med ekstra trening i bakkene på beitet i sommer, er derfor helt sikker på at grunntrening og kondisjon er på plass!

Faren Weingartner har 9 norskfødte avkom i sin første årgang født 2014, 6 av dem er hopper. Alle 9 har startet og vunnet, 4 har tjent mer enn 200.000, Hoppekriterievinneren Gluhwein 13.4, Amarone Classic 12.5, Towanda’s Classic 12.5 og Impressive Choice 12.1.

Hardly har en spennende touch av fransk blod fra morfaren. Moren MT Angel tilhører dessuten en førsteklasses svensk-amerikansk familie, med en rekke topphester. I Norge tilhører bl a derbyvinnerne Jetstile og Cokstile samme hoppefamilie.

Hardly er bror til vinnerhesten Folli 11.8, SEK 943.500 og They Don’t Know 13.6, SEK 358.630. Første norskfødte søsken, er 3-årige Fata Morgana.

Hardly an Angel skal ut som nr 188 på klasseløpsauksjonen, lørdag 7.september.

NYHETER: Hardlys 3-årige søster Fata Morgana, travet prøveløp 13.juli på 20.4/2140 med galopp underveis. Hans 2-årige helsøster, Ginger Peachy, travet sitt første mønstringsløp i fin stil på Biri 20.juli langt foran de øvrige, på 27.3/2100/tung bane.

Video